EN STØL RUMPE

Skrevet av Liv Judit @ 29.03.2016. 0 kommentarer

Ja akkurat, en støl rumpe, det var nemlig det jeg våknet opp med i dag. i går kveld bestemte jeg meg at nå er det vinn eller forsvinn og kroppen vant. Jeg har nemlig slitt i det siste med lite energi, slapp kropp og mye hodepine. Så Nå fant jeg ut at jeg skulle t a opp hjemme treningen igjen, jeg var jo så flink for en stund siden.

Så ved hjelp av Fitnow.no har jeg fått meg en personlig trener som følger meg opp både med treningsprogram og kostholdsprogram.

Jeg startet jo opp i går med et par øvelser som gikk på rumpe, lår og kjenner i dag at rumpa fikk kjørt seg godt.  Jeg synes det er en god følelse for da vet en jo tross alt at det virker.

Min hjemmetrening i går gikk da ut på:

15min Oppvarming

3x15 hoppende bulgarisk utfall

3x15 goblet squat

3x15 ettbens hip Thrust

15min uttøying

Jeg bruker en treningsdagbok til å føre treningen oppi, min er fra melk.no og du kan bestille deg en gratis du også her i fra. Veldig kjekk og enkel i bruk treningsdagbok med det viktigste du trenger og små gode og sunne mattips inni mellom.

Så nå skal jeg og den støle rumpa ut å handle litt før jobb, Jonas skal til bestemoren sin igjen så nå er påsken over og hverdagen er her igjen. Er nå litt godt med disse hverdagene også synes jeg. Rutiner er godt både for liten og stor

 

Hvilke planer har du i dag?

 

#fitnow #fit #trening #kosthold #treningsplan #komiform #mammatrening #mammablogg #hverdagslivet #hverdagstrim #blimed #iform

//Kommenter her

NÅ BLIR DET SLUTT PÅ SOFAGRIS FASEN

Skrevet av Liv Judit @ 03.01.2016. 2 kommentarer

Jada dere hørte riktig, jeg kalt meg selv for en sofagris. Og du verden jeg er veldig glad i sofaen og pleddet mitt jeg. Men jeg vil ha tilbake igjen kondisjonen min som jeg en gang hadde. Jeg har jo astma som gjør sitt for å jobbe imot meg men den blir også bedre av at jeg er i fysisk aktivitet så da får vi sette oss et lite mål og mitt mål for januar 2016 er å klare å være aktiv hver dag i 30min. Ikke all verden men et lite mål for å nå mitt ønske om en mer trent og fysisk sterk kropp.



Jeg hev meg rundt når jeg så det var en personlig trener på facebook skulle ukentlig dele treningsprogram og tenkte dette er nok noe for meg. For jeg har ikke tenkt å bli støttemedlem på trennissenteret for der går jeg jo ikke om jeg blir betalt for å gå. Men å trene hjemme i stua med Jonas som heia gjeng det skal jeg få til.

 

Første ukens treningsprogram er ute på bloggen til hellepersen.no og ser slik ut for meg som er utrent:

 

 

UTRENT: (du er ikke er vant til trening eller å gå tur).

 

ØKT 1.

30 minutter rask gange hvor du får opp pulsen og blir litt andpusten og svett.

 

ØKT 2.

30 minutter rask gange hvor du får opp pulsen og blir litt andpusten og svett.

 

ØKT 3.

30 minutter rask gange hvor du får opp pulsen og blir litt andpusten og svett.

 

Dette er hva jeg skal gjøre i den kommende uken. Husk at første uken skal være en rolig. Treningene kan gjennomføres hjemme eller på treningssenter.

 

Jeg skal trilleturer med Jonas i vognen og dagene uten om disse 3 øktene skal brukes til trilletreff turer, altså i et mer rolig tempo men kroppen får beveget seg.

 

Blir spennende å se hvordan dette skal gå fremover men jeg stiller med godt mot og håper mange blir med, jo flere jo bedre ikke sant?

 

Har du noen lange eller kortsiktige mål for 2016?

 

#2016 #januar #mål ##sunnlivsstil #mammablogg #nyttår #mammalivet #treningmedbarnevogn #sofagris #mamma #småbarnsliv #familie #mammablogg #komiform #iform #nyttårsløfter #bloggno #hverdagsliv

//Kommenter her

FØRSTE TIME MED PT

Skrevet av Liv Judit @ 28.05.2015. 2 kommentarer

Jeg lovte dere at jeg skulle fortelle hvordan timen hos PT`en min gikk og den gikk faktisk overraskende bra. For dere så lurte trener jeg på SKOI som er et lokalt treningssenter her på karmøy og min PT heter Solrun, du finner henne på facebook HER.

 

Som jeg skrev i går grudde jeg meg skikkelig før jeg skulle av gårde og vurderte nesten å melde avbud, slik blir jeg ofte når jeg vurderer og vurderer en ting. Da hender det at ting blir for skummelt og det er tryggere å avbestille. Men jeg fikk sparket meg selv litt bak å kom meg av gårde. Jonas ble levert til bestemor og mammaen var klar for å bli jaget rundt inne på senteret.

Men det var slett ikke slik det var. Inne på treningssenteret ble jeg møtt av en sprudlende bli dame som fortalte hva vi skulle gjøre og hvorfor. Herlig å vite hva som skal skje syns jeg så slipper jeg å gruble over det.

Så det som ble gjort i går var å ta ulike mål  av kroppen slik at vi har noe å sammenligne med når jeg har trent en stund igjen. Så tok jeg et par tester på bevegelighet og på kondisjon og styrke. Overrasket meg selv på flere av testene, det viste seg nemlig at jeg ikke var i så dårlig form som jeg trudde.

 

Neste gang får jeg utdelt treningsprogram til hjemme trening og trening på senteret så da er vi skikkelig i gang. Jeg gleder meg faktisk til neste gang så det var langt i fra så skummelt så jeg trudde det sko bli!

 

Trener du? Har du trent med PT?

 

 

#trening #mamma #mammakroppen #kommeiform #pt #treningmedpt #fit #iform #shapeup #mammatrening #mammablogg

//Kommenter her

NÅ SKJER DET!

Skrevet av Liv Judit @ 27.05.2015. 3 kommentarer

Nå skjer det, om 15min begynne min første skikkelige PT time, må ærlig innrømme at jeg gru gleder meg og har mer enn en gang i morgentimene i dag fundert på hva jeg nå har begitt meg ut på. Er jeg gal? Håper ikke det, satser på at min PT får meg skikkelig i gang og kommer med et treningsopplegg som passer meg og min helse perfekt slik at jeg kan nå mine små og store mål på sikt.

Jeg tenkte jeg skulle skrive litt om mine mål med det å komme i gang med trening og bli i bedre form, men trur jeg må ta det en annen gang slik at jeg får frem det jeg vil men det jeg kan si er at jeg ønsker å komme i bedre form for min egen del men også for Jonas sin del. Jeg ønsker å være en mamma for han som orker å leke på lekeplassen og ikke er nødt til å ta medisiner etter en runde med fotball på banen. Jeg som har astma er jo avhengig av medisiner med en kan trene seg opp til bedre helse og da tåler også kroppen mer før den i tilfelle skulle trenge mer medisiner.

 

Jeg skal oppdatere dere senere i dag om hvordan det gikk idag men nå må jeg knytte på meg joggesko og komme meg bort på treningssenteret. Ønsk meg lykke til da dere!

 

Hvilke planer har du for dagen i dag?

 

#trening #mamma #mammakroppen #kommeiform #pt #treningmedpt #fit #iform #shapeup #mammatrening #mammablogg

//Kommenter her

JEG HAR TATT STEGET OG DERE SKAL HOLDE MEG DER

Skrevet av Liv Judit @ 26.05.2015. 4 kommentarer

Tenkte jeg skulle fortelle dere om det møtet jeg var på forrige uke som jeg nevnte her inne at jeg  håpet skulle forandre hverdagen min. Jeg har nemlig fått muligheten til å trene med en PT og har nå virkelig truen på at denne spreke damen skal få meg i form og ikke minst få meg forbi mine sperrer som gjør at jeg lar være å trene.



Sist uke var jeg da på en konsultasjonstime og fikk snakket om litt forskjellig som hva jeg ønsker å oppnå, hva jeg er villig til å gjøre selv og slikt. Vi hadde også oppe på tapeten min astma og allergi samt at jeg har verdt gjennom et svangerskap og amming etterpå.

Akkurat nå føler jeg meg kjempe giret og klar for hvilke utfordringer hun har til meg i morgen da jeg skal på min første skikkelige time, samt litt redd for at kroppen er i enda dårlige form enn jeg tror. Uansett er en ting sikkert at nå må jeg gi alt for jeg har en som står og spenner meg i baken og får meg til å gi alt.

Når det kommer til planen videre er målet å trene 3skikkelige økter i uka uten om trilleturer med Jonas. Øktene skal gjøres på treningssenter med PT, på treningssenter alene og hjemmetrening.

 

Som sagt har jeg første skikkelige treningstime i morgen og jeg gru gleder meg til å komme i gang. Jeg har store forventninger men jeg trur dem er realistiske og ikke minst skal jeg glede dere med å fortelle om mine treningsøkter fremover så klarer jeg kanskje å spenne noen i baken her fra dataen å få flere av dere ut å trene litt.

Jeg er faktisk sikker på at vi er mange her i Norges land som trenger å bevege mer på seg enn vi alt gjør, for å ikke unngå å nevne kosthold men det tar vi i et annet innlegg.

Førtse ting først og det er å fnne frem treningstøy og joggesko til i morgen så skal jeg fortelle hvordan det gikk etter på.

 

Har du trent med PT? Er du flink å trener på egenhånd? Hva motiverer deg?

 

#trening #pt #pttrenin #hjemmetrening #komiform #iform #motivasjon #mamma #mammaliv #mammablogg #mamma #hverdag #astma #allergi

//Kommenter her

Liv Judit



Liv Judit

Hei og velkommen til min blogg! Dette er en blogg hvor jeg kommer til å skrive om ting jeg interesserer meg for, så her kan du finne alt fra skjønnhet til det å være mamma da jeg ble mamma til en liten prins i oktober 2014.

Kategorier



baby / Blogg / DIY / Graviditet / Hundredagersprojektet / Hverdagsliv / Jonas 1år / JUL 2014 / julen2015 / Mat og Kaker / Mote / Skjønnhet / Sminkeskolen / sommeren 2015 / Trening/kosthold /

Akriv



Mars 2016 / Februar 2016 / Januar 2016 / Desember 2015 / November 2015 / Oktober 2015 / September 2015 / August 2015 / Juli 2015 / Juni 2015 / Mai 2015 / April 2015 / Mars 2015 / Februar 2015 / Januar 2015 /



hits